Makaron z musem z awokado

To jest pomysł i przepis na danie, które już dawno tkwiło w mojej głowie ale cały czas nie było odpowiedniego nastroju żeby je przygotować. Prawda jest taka, że awokado (najczęściej) zjadamy na zimno, cy to w formie pasty kanapkowej czy saute do sałatki. Tym razem postanowiłam zainspirować się bardziej vege kuchnią, gdzie wszystkie śmietankowe sosy zastąpione są właśnie zblendowanym awokado. Jak wyszło? Powiem Wam, że obiad zniknął w 5 minut co do mojego narzeczonego jest raczej niepodobne ;) Zaskoczyła mnie również szybkość przygotowania dania, bo zajęło mi to jakieś... 15 minut? Może to za sprawą makaronu który był gotowy już po 3 minutach. Jest to spaghetti pszeniczno-gryczane, ostatnio często dostępne na tygodniach azjatyckich w Lidlu czy Biedronce. Gorąco go polecam! A teraz zabieramy się za przepis :)




POTRZEBUJEMY: (PORCJA NA 2 OSOBY)

  • 160 g makaronu typu spaghetti
  • 1 dojrzałe awokado
  • 5-6 sztuk suszonych pomidorów
  • 2 łyżeczki pesto pomidorowego
  • 4-5 łyżeczek sosu sojowego
  • 20 g łososia wędzonego na zimno (opcjonalnie)
  • 6 pomidorków koktajlowych dla ozdoby

Na początek gotujemy makaron według przepisu. Następnie blendujemy lub rozgniatamy awokado widelcem a suszone pomidory kroimy w kosteczkę i dodajemy do zielonego musu.





Gdy makaron będzie gotowy, łączymy go z musem z awokado oraz dodajemy sos sojowy i pesto. Całość mieszamy aż do dokładnego połączenia.
Na koniec kroimy łososia na mniejsze kawałki, układamy go na porcji makaronu i ozdabiamy połówkami pomidorków koktajlowych.





Zgodzicie się chyba ze mną, że przepis jest mega prosty :) A jaki jest pyszny - o tym musicie przekonać się sami. Smacznego!







5 komentarzy:

  1. O bardzo ciekawy przepis! Akurat wszystkie składniki uwielbiam. Oj czuje, że to będzie jedna z moich ulubionych potraw. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
  2. pyszne ale mi troszke wyszło mdłe nie wiem czemu …

    OdpowiedzUsuń
  3. Awokado i suszone pomidory często używam do różnych dań, ale z makaronem nigdy ich nie jadłam. Chętnie spróbuję zrobić.

    OdpowiedzUsuń
  4. Niebagatelna propozycja połączeń smaków.

    OdpowiedzUsuń