Tarta kajmakowa z konfiturą różaną

Święta zbliżają się wielkimi krokami. W sklepach pojawiają się dekoracje, świeże kwiaty, zajączki pisanki... Ja osobiście potrafię zaginąć w takich sklepach na długie godziny, a jeśli dziwnym przypadkiem wygrałabym w lotto, pewnie wykupiłabym połowę asortymentu. Wracając do rzeczywistości, gdy przyjechałam na weekend do domu zostałam powitana równie wiosenną dekoracją co w sklepach. Moja kochana mama widocznie również poczuła wiosnę oraz Wielkanoc, dlatego w domu poczułam urok nadchodzących świąt.




Oczywiście święta kojarzą się nie tylko z dekoracjami, ale także pysznymi daniami. Ja dalej obstaję przy tym, że w kwestii gotowania najlepiej sprawdzam się w przyrządzaniu słodkości. Dodając, że był weekend czyli czas bardzo dużego prawdopodobieństwa, że każdy domownik będzie miał ochotę na pyszny deser, postanowiłam trochę przyśpieszyć święta i zrobiłam mazurek z kajmakiem. Nie byłabym sobą nadając mu tradycyjną formę, dlatego moja wersja ma kształt tarty (które uwielbiam!), na kruchym i słodkim spodzie, z konfiturą różaną oraz kajmakiem. Żeby nie było zbyt słodko, pomieszałam moją masę kajmakową z serkiem ricotta i powiem Wam, że wyszło bardzo smacznie. Wykonanie ciasta zajmie około godzinkę (10 minut lepienie, 25 minut w lodówce i 25 minut w piekarniku). A oto przepis:

  • 300 g mąki (pszenna lub np. amarantusowa)
  • 120 g miękkiego masła
  • 150 g cukru pudru
  • 1 jajko
 Wszystko zagniatamy, formujemy kulkę i wsadzamy do lodówki na około 25 minut. Następnie delikatnie wykładamy przygotowaną formę do tarty i pieczemy przez 25 minut w temperaturze 180 stopni. W trakcie pieczenia warto sprawdzać stan ciasta, gdyż ma się ono lekko zarumienić - może to zająć mniej lub więcej niż 25 minut, wszystko zależy od piekarnika.



Gdy ciasto będzie w piekarniku, możemy przygotować masę:
  • około 500 g kajmaku (ja wybrałam produkt o smaku orzechowym firmy "Spiżarnia Kujawsko-Pomorska, do kupienia tutaj)
  • 250 g serka ricotta
  • mały słoiczek konfitury różanek (w tym wypadku konfitura firmy "Ogródek Dziadunia", 240 g, do kupienia tutaj)






Mieszamy ricottę z kajmakiem na gładką masę i wstawiamy do lodówki na około godzinkę. Masa może czekać aż nasze ciasto wystygnie, gdyż nie polecam nakładać jej na gorący kruchy spód.

Gdy ciasto ostygnie, nakładamy warstwę konfitur na naszą tartę a następnie przygotowany kajmak.







Żeby nasza tarta wyglądała świątecznie, warto obsypać ją płatkami migdałów. Smacznego! :)


PS: Nasza tartę warto przechowywać w lodówce :)

 
   

4 komentarze:

  1. Na ten kajmak od dawna mamy ochotę ale jakoś nie trafia do naszego koszyka :D Kochamy mazurki naszej siostry :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Apetyczna tarta. Ciekawy pomysł na połączenie kajmaku z ricottą :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Mniam jakie pyszności i jeszcze mój ukochany kajmak :-)

    OdpowiedzUsuń
  4. Aż mi zapachniało płatkami dzikiej róży. Nie jadłam wprawdzie kupnej konfitury, bo robię ją sama- ma zupełnie inny kolor niż ta na zdjęciu, ale na pewno wyśmienicie smakuje w Twoim połączeniu.

    OdpowiedzUsuń